Lidt om vores Gouldsamadiner.

Ungerne på billederne er 3 uger
lige før de kom ud af reden.

Ungerne på billederne er 3 uger
lige før de kom ud af reden.

Det hele startede med at Heidi og Bo hentede os, en tidlig morgen kl. 7, hvor vi kørte til fuglemarked i Års. Der købte vi de første par Gouldsamadiner, vi syntes de er nogle kønne og rolige fugle. Så i foråret skulle vi til familie besøg i Århus. Søndag kørte vi til fuglemarked i Randers på udkik efter et par Gouldsamadiner  mere, jeg vil gerne have flere, til at være i vores voliere, vi købte også et par mere, de har alle 4 gået sammen ude i sommer. De var alle 4 med til udstilling i Varde og fik fine præmier. Da det begyndte at blive koldt ca. 1. oktober, tog vi dem alle 4 ind, og satte dem i 2 kassebure. Vi har lys hele dagen fra 22 aften til 8 morgen er der vågelys. Arne lavede små redekasser, med top fra majs kolbe i bunden. Der gik kun få dage, så begyndte den ene par at lægge æg, det blev til 5 æg. Rugningen gik fint.(Hannen gik i seng til hunnen ca. kl. 19 hele rugningen) efter 14 dage kom der 4 unger, men desværre, ville de ikke made dem, så de gik til. Den anden par startede 14 dage efter med 4 æg, der kom 2 unger ud af dem. Som lige er kommet ud på pind, de har det godt. Det har været sjovt at følge dem så tæt, og se hvordan de vil have ungerne til selv at spise, de syntes det er nemmere at få maden serveret i gabet. De er meget kræsne, hvad foder angår, de får tropeblanding, hirsekolber  æggefoder. Af grønt har jeg prøvet alt, men har fået dem til at spise lidt salat.

Hilsen Gerda.